آتشفشان ایرانی فضانورد فضانورد اخبار علمی و آموزشی

آتشفشان: ایرانی فضانورد فضانورد اخبار علمی و آموزشی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار ورزشی و نتایج مسابقات قضاوت در اینترنت راحت شده/ خیریتی بود که فینال را سوت نزدیم ، تصویر العمل فغانی به انتشار یک تصویر

داور بین المللی کشورمان راجع به جام جهانی گفت: قضاوت بازی آرژانتین- فرانسه هیجان‌انگیز بود. 

قضاوت در اینترنت راحت شده/ خیریتی بود که فینال را سوت نزدیم ، تصویر العمل فغانی به انتشار یک تصویر

تصویر العمل فغانی به انتشار یک تصویر: قضاوت در اینترنت راحت شده/ خیریتی بود که فینال را سوت نزدیم

عبارات مهم : ایران

داور بین المللی کشورمان راجع به جام جهانی گفت: قضاوت بازی آرژانتین- فرانسه هیجان انگیز بود.

به گزارش خبرورزشی؛ جام جهانی جهت ایران، شب از بین بردن برابر پرتغال تمام نشد. جهت ایرانی ها، جام تا رده بندی طول کشید. هر چند تیم ملی در آخر مرحله گروهی از بین بردن شد ولی علیرضا فغانی و تیم داوری اش، تا روز آخر در روسیه ماندند. همه با حرارت راجع به عملکرد آن ها حرف می زدند. راجع به اینکه چگونه جنگ فرانسه-آرژانتین را کنترل کرده هست. او حتی یک بار هم دست به دامن VAR (ویدئوچک) نشد و همه صحنه ها را با قدرت تصمیم گیری خود، قضاوت کرد. خیلی ها اعتقاد دارند استحقاق فغانی بود که فینال را سوت بزند. خود او می ‎گوید نمی داند، کار خدا بوده هست. پیتانا هر چند داور خوبی است ولی در فینال نشان داد به اندازه فغانی نمی تواند صحنه ها را مدیریت کند. با این حال داور ایرانی، نمی خواهد گلایه کند و می گوید خیریتی در آن بوده است.

آقای فغانی حالا که جام جهانی تمام شده است همه مردم می گویند شما افتخار کشور عزیزمان ایران هستید. دوست داریم حس واقعی خود را بگویید، به عنوان کسی که می دانیم مشکل های زیادی کشیدی تا به اینجا برسی.

قضاوت در اینترنت راحت شده/ خیریتی بود که فینال را سوت نزدیم ، تصویر العمل فغانی به انتشار یک تصویر

چه بگویم… خوشحالم. درست است مشکل زیادی کشیدیم ولی کارمان در این چند ساله، لذت هم داشته هست. داوری همواره جزئی از زندگی من بوده هست. مدام در تمرینات یا کلاس های متفاوت شرکت کردیم. در کارمان اوج و پایین داشتیم ولی چیزی که در نهایت اتفاق افتاده خوب بوده و من از این بابت خدا را شکر می کنم. خوشحالیم که تیم داوری ما در جام جهانی عملکرد خوبی داشت و نتیجه خوبی از کارش گرفت.

درددل یا صحبتی دارید که تا الان نگفته باشید؟ چیزی که دوست داشته باشید مردم بدانند.

نه، درد دلی ندارم ولی خیلی خیلی خوشحالم که یک عده از عملکرد ما خوشحال هستند. به هر حال اتفاقاتی که جهت تیم داوری ما افتاد به اسم کشور عزیزمان ایران بود. همین جا قصد دارم از خیلی ها تقدیر کنم. در این مدت پیغام های زیادی به دستم رسید. آدم های هنری، سیاسی، ورزشی، مسئول، غیرمسئول و خیلی از مردم کشور عزیزمان ایران برایم پیغام فرستادند. ایرانی ها از نقاط متفاوت دنیا به روسیه آمده بودند. هر جا ما را دیدند کلی تقدیر کردند. در اینترنت هم واقعاً به ما روحیه دادند و از تک تک ارزش تقدیر می کنم.

داور بین المللی کشورمان راجع به جام جهانی گفت: قضاوت بازی آرژانتین- فرانسه هیجان‌انگیز بود. 

چه اتفاقی می افتد که خارجی ها فغانی را روی چشم ارزش می گذارند ولی در ایران.

اینجا هم کسی ما را الکی روی چشمش نمی گذارد. شما میزان احترام به خودتان از سوی خارجی ها را با توجه به کار و کیفیت کاری که ارائه می دهید تعیین می کنید. مثلاً داوری است مثل پیتانا که هم افتتاحیه بازی ها را سوت می زند هم دیدار فینال را. آیا به او این قدر احترام می گذارند؟ قاعدتاً به خاطر کارش. اینجا می گویند تو با توجه به کارت جهت خودت احترام می آوری. خب در کشور عزیزمان ایران ناملایمتی هایی هست. اگر بخواهیم ریشه یابی کنیم، باید وقت زیادی بگذاریم و راجع به اش حرف بزنیم. در این مقال نمی گنجد.

شما هم جزو کسانی بودید که مثل بعضی از بازیکنان تیم ملی در اینترنت اذیت شدید. مخصوصاً بعد از تصویری که کنار ساندرا و همسرش گفته بودید…

بالاخره با پیشرفت تکنولوژی، باید ساختن فرهنگ و نحوه درست استفاده از آن هم شکل بگیرد. در کشور عزیزمان ایران یک عده هستند که در مواقع خاص علیه خیلی ها جبهه می گیرند و کلی به آدم های دیگر فحش می دهند. آن ها خیلی راحت انتقاد می کنند. قضاوت کردن به وسیله آن ها در اینترنت راحت شده است هست. متأسفانه این چیزی است که در کشور ما خیلی زیاد شده. من تلاش می کنم اصلاً به این حواشی و جنجال سازی ها توجه نکنم و هر لحظه تمرکزم روی کارم بوده، نه این طور چیزها.

قضاوت در اینترنت راحت شده/ خیریتی بود که فینال را سوت نزدیم ، تصویر العمل فغانی به انتشار یک تصویر

قضاوت تیم داوری شما این قدر خوب بود که باعث شد همه دنیا تعریف و تمجید کنند. حالا که به منزل برگشته اید تصور می کنید حق شما بود که فینال را سوت بزنید؟

اینکه فینال حق ما باشد، نه… ولی خب نشانه ما این بود که بتوانیم فینال جام جهانی را سوت بزنیم. اصلاً جهت فینال به روسیه رفته بودیم. خدا را شکر جزو تیم هایی بودیم که تا روز های آخر ماندیم. در مجموع چهار قضاوت داشتیم که بازی رده بندی هم جزو آن ها بود. خدا را شکر بدون مسئله پرونده کاری ما بسته شد. همین کفایت می کند تا ان شا ءالله ببینیم در آینده چه پیش می آید.

داور بین المللی کشورمان راجع به جام جهانی گفت: قضاوت بازی آرژانتین- فرانسه هیجان‌انگیز بود. 

البته قضاوت رده بندی هم افتخار خیلی بزرگی بود. راجع به بازی، هوا که داشت و همین طور عملکردی که خودتان داشتید صحبت کنید.

خب بازی فینال با رده بندی فرقش این است که حتی اگر ببازی هم روی سکو می روی. برنده شوی قهرمانی و ببازی نایب قهرمان می شوی ولی رده بندی داستانش تفاوت دارد. این جنگ جهت سومی و چهارمی هست. اگر بازنده باشی دیگر نمی توانی روی سکو بروی. از طرفی اختلاف جایزه ای هم که تیم ها می گیرند زیاد است و حدود ۲میلیون دلار تفاوت می کند. به همین خاطر مسابقه رده بندی هم هر لحظه حساسیت خودش را دارد. ما تلاش کردیم روی کارمان تمرکز داشته باشیم و با یک عملکرد خوب بتوانیم زمین را ترک کنیم. نمی خواستیم اشتباه تأثیرگذار داشته باشیم و خوشبختانه همین طور هم بود.

ممکن است در زندگی تان حسرت فینال جام جهانی را بخورید؟ یا شاید یک روز فینال را سوت می زنید؟

قضاوت در اینترنت راحت شده/ خیریتی بود که فینال را سوت نزدیم ، تصویر العمل فغانی به انتشار یک تصویر

در این دوره هم نشانه ما رسیدن به فینال بود. نباید گذشته را هم فراموش کرد. در این سال ها اتفاقات خوبی جهت ما افتاده هست. تا قبل از اینکه رده بندی جام جهانی را سوت بزنیم، در جام کلوب های جهان، جام ملت ها، جام کنفدراسیون ها و المپیک هم قضاوت خیلی خوبی داشتیم. ما توانستیم فینال المپیک را سوت بزنیم. در جام جهانی هم ۳۰ تیم داوری حضور داشتند که فقط دو تیم شانس داشتند بازی فینال و رده بندی را سوت بزنند که یکی از تیم ها ما بودیم. بازی فینال به پیتانا رسید و ما هم به خاطر قضاوت مان این شانس را به دست آوردیم تا رده بندی را سوت بزنیم.

حالا قرار است دوباره به لیگ برتر برگردید. فکر کنم روز های سخت در راه باشد! دوباره فشار و موضع گیری و حمله و این طور چیزها…

نه، فشاری که در کشور عزیزمان ایران نیست. مشکلی وجود ندارد. ما به اوضاع بدتر از این عادت داریم ولی می دانیم توقعات اوج رفته هست. البته ما هر لحظه انتظار داریم توقعات اوج باشد. خب امکان دارد تو لیگ برتر دوباره اشتباه اثرگذار باشد. شاید مثل گذشته خیلی هجمه ها باشد ولی ما تمرکزمان روی کارمان زیاد هست. به حواشی زیاد توجه نداریم. زیاد به حرف هایی که گفته می شود دقت نمی کنیم. اشتباه هر لحظه هست.

فکر می کنید باید چه اتفاقی می افتاد تا فینال را سوت می زدید؟ چه چیزی کم بود؟

بالاخره ۵۰ درصد قضیه دست ماست و بقیه اش نه. ما تمام تلاش خودمان را کردیم و خوشحالیم در ۵۰ درصدی که مربوط به ما می شد کم کاری نکردیم. بقیه اش با ما نبود و مربوط به تصمیم دیگری می شد که من می گویم خدا. این خواست خدا بود که ما فینال را سوت نزنیم. حتماً خیریتی در آن بود که قضاوت فینال با ما نباشد. کار ما بدون مسئله تمام شد. شما دیدید که در فینال حتی صحنه ای بود که داور مجبور شد از VAR کمک بگیرد ولی خدا را شکر جهت ما اتفاقات خیلی خوب رقم خورد و خیلی خوب هم برایمان تمام شد.

سخت ترین مسابقه ای که سوت زدید کدام بود؟

تمام بازی هایی که قضاوت کردیم از نظر خودمان سخت بود. بازی برزیل و صربستان سخت بود، چون هر کدام می بردند به مرحله بعد می رفتند. آلمان و مکزیک هم نخستین بازی مان بود و مشکل های خودش را داشت. دیدار آرژانتین و فرانسه هم که حذفی بود مشکل خاص خودش را داشت. بازی سنگینی بود که ما آن را سوت زدیم. دیدار رده بندی هم نیاز به توضیح ندارد. مسابقه جهت سومی دنیا بود و حساسیت های زیادی داشت.

هیجان انگیز ترین مسابقه کدام بود؟

فکر می کنم بازی آرژانتین و فرانسه. واقعاً هیجان انگیز بود. ۷ گل هم داشت. بازی با درگیری هم همراه شد. خوشبختانه قضاوت ما بدون مسئله بود و اشتباه اثرگذاری در بازی نداشتیم.

حالا که جام تمام شده… عالی ترین خاطره تان؟

خاطره خاصی نیست که بخواهم آن را تعریف کنم ولی همین که تا روز آخر تورنمنت اسم کشور عزیزمان ایران بود، یک خاطره خوب جهت من به حساب می آید. ما به روسیه رفتیم تا به خاطر اعتلای نام کشور عزیزمان ایران تلاش کنیم.

می شود گفت شما در فوتبال کشور عزیزمان ایران جاودانه شدید؟

نه، من این را قبول ندارم. همه کسانی که قبل از ما بودند تلاش کردند. آقای فنایی در فینال جام جهانی قضاوت کرد و جاودانه هست. آقای نامدار دو دوره در جام جهانی بود. آقای بهارمست هم در جام جهانی بودند. این ها اسم های نیک و ماندگار هستند. ما هم کنار این عزیزان جهت آنکه پرچم کشور عزیزمان ایران را اوج نگه داریم تلاش کردیم.

فکر می کنید این دوره اشتباه اثرگذاری بود؟ مثلاً کشور عزیزمان ایران هم به داوری اعتراض زیادی داشت.

در کل داوری ها خوب بود. در بحث کمک داور ها هم گلی زده نشد که آفساید باشد و یا بالعکس گل سالم را آفساید بگیرند. کمک داور ویدئویی هم که نوپاست و تازه آمده هست. اشتباهاتی بود که قطعاً در آینده بهتر می شود. خدا را شکر همه راضی بودند و تیمی نبود که به خاطر حذفش شاکی باشد.

در فینال جام هم روی گل اول و دوم فرانسه بحث زیاد بود. مثلاً روی گل اول که مانژوکیچ گل به خودی زد، انگار پوگبا که روی او اثرگذار بود در آفساید حضور داشت. پنالتی هم که نفهمیدیم دست به توپ خورد یا توپ به دست.

حتماً هر دو صحنه درست بوده که داور گل ها را تأیید کرده است.

واژه های کلیدی: ایران | قضاوت | ایرانی | فرانسه | ایرانی | فرانسه | جام جهانی | اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار